dinsdag 23 maart 2010

Een legging = een legging = een legging



Hoi allemaal,

Een legging, niet echt spectaculair om te naaien. Een paar naden, elastiek bovenin, zomen en klaar. Maar wat als je nu een hele snelle legging wil maken? Nodig: locker (en een beetje naaimachine). Ik had dus roze op de locker en dat leek me wel leuk voor deze legging, aan de buitenkant dan. De zoom wil ik altijd doen voordat ik de binnenbeennaden in elkaar zet omdat het anders zo priegelen wordt. Maar ik had geen zin om naar beneden te lopen (zat op zolder) of de machine om te bouwen voor het coveren. Dan maar een zoom zonder het mes, oeps, verkeerde kant gezoomd (had de kruisnaden al wel gelockt), dan maar een roezel erlangs, maar wel een rolzoom met 4 draden (had geen zin om 1 naald eruit te halen en dan later er weer in...). Daarna de binnenbeennaden en aan de buitenkant voor de sier een 4-draadslock zonder mes. Nu toch echt naar beneden voor het elastiek (had wellicht ook nog met de locker gekund). Het elastiek erin gezet op de gemakkelijke manier zoals ik ooit op www.farbenmix.de (http://www.farbenmix.de/nl/elastiek-in-bv.-een-legging.html) gezien heb, en voila, binnen no-time (om 15.45 uur zat ik nog op het bankje bij school van het zonnetje te genieten) is de legging klaar!

Groetjes,
Danielle

1 opmerking:

  1. Leuk gedaan... maar he lock jij zonder mes? En wat is de makkelijke manier om elastiek in te zetten..? Ik vind dat het altijd zo snel gaat draaien, maar bij deze legging lijkt het vast te zitten... ben benieuwd hoe je dat doe

    Lydia

    BeantwoordenVerwijderen