zondag 25 oktober 2009

Wikkeljurk




Zie hier de wikkeljurk waarvan hieronder het proefmodel staat. Ik ben er tevreden over maar het is niet zoals ik had gedacht. Bij het model hieronder heb ik de randen afgewerkt met biasband. Bij dit model niet, ik kon geen biasband en striklint vinden die bij elkaar passen. Heb nu gewerkt met de belegdelen. De belegdelen zijn verstevigd met vlieseline, maar de punten blijven nu niet mooi staan en slaan terug als een soort kraagje. Ik heb vlieseline gebruikt die niet rekte, terwijl de stof dit wel doet, misschien dat het daaraan ligt? Iemand ervaring? Als je het niet weet ziet dit er ook mooi uit. Heb de mouwen weer smaller gemaakt dan het patroon bedoelde, maar weer niet zo smal als bij het proefmodel. De mouwen ook een stuk verlengd, zitten nu ook goed. Achter heb ik de plooien dieper genomen en plooien in de achterrok gemaakt, staat allemaal ook veel netter. De stof vind ik helemaal geweldig en de jurk draagt heel erg lekker.

Groetjes,
Danielle

1 opmerking:

  1. Hoi Danielle,

    Via Sancho kwam ik op jouw blog en zie ik een mooie jurk. Staat je echt mooi.
    Welke patron heb je gebruikt?

    Met vriendelijke groeten,
    Djana

    BeantwoordenVerwijderen