donderdag 22 oktober 2009

Proefjurk



Deze jurk is een proefmodel voor de mooie tricot die ik onlangs op de stoffenbeurs in Zwolle heb gekocht. De tricot van deze jurk is alleen een stuk minder elastisch en wat dikker dan degene waar ik de uiteindelijke jurk mee ga maken (was 3 euro de meter bij de Stoffenkraam). Ik twijfel nog over de hals. De punten staan leuk, maar ook wel wat open. Heb de jurk vandaag aan om te kijken hoe het model bevalt. Wat ik de volgende keer anders ga doen:

- mouwen langer (zie nu de extra stukken eraan, anders werden ze echt te kort!)
- mouwen smaller, heb ze zeker 2 cm aan elk deel ingekort (mouw bestaat uit 2 delen)
- de coupenaadjes op de rug iets dieper nemen
- coupenaadjes maken in de rok, achter bij de rug
- twijfel nog over de hals, nu zonder beleggen gedaan, met biasband afgewerkt. De hals ook zonder punten, dan ook de voormouw hoger tekenen.
- heb ruim 10 centimeter van de rok afgeknipt en had met 1 cm de zoom geknipt.

Mijn zoon en dochter van 4 en 5 hebben elk een foto van mij gemaakt, beetje scheef, maar dat geeft niets.

Groetjes,
Danielle

Geen opmerkingen:

Een reactie posten