woensdag 24 augustus 2011

Wikkeljurkje en rokje voor Emily




Hoi allemaal,

Nog een wikkeljurkje gemaakt, gewoon omdat het zo leuk is. Lekker restjes combineren en stofjes opgebruiken. Het ribstofjes had ik vorig jaar gekocht in de opruiming (of eigenlijk dit jaar in februari of zo). Het modelletje staat Emily heel schattig. Voor dit jurkje heb ik kamsnaps gebruikt, maar ik weet niet of ik die dingen nu zo fijn vind. Ik vind ze lastig op elkaar te krijgen. Heb nogmaals de tang gebruikt en nu gaat het wat beter. Ik heb het idee dat naaibare drukknopen beter blijven zitten, maar die zien er niet zo mooi uit en je ziet de stiksels van het vast zetten (of daar moet weer een roosje of zo op). We kijken wel of dit werkt en anders naai ik er alsnog drukknopen op.

Het rokje is dezelfde als een paar berichten hiervoor, maar nu dus voor Emily. Ik heb achter 2 tunneltjes boven elkaar gemaakt en elastiek door gedaan, hij zakte anders af. Dit model is zo gemakkelijk om te maken en heeft een goede pasvorm.

De verbouwing is inmiddels begonnen, heb enorm veel zin om dingen te maken, maar moet er echt tijd voor zoeken. Aan de andere kant, de kasten van de meiden liggen best vol....rustig aan maar!

Groetjes,
Danielle

1 opmerking: