maandag 23 augustus 2010

Elodie nr. 1 voor Saartje




Hoi allemaal,

Eigenlijk was ik niet meer van plan om nog zomerkleren te naaien voor mijn meiden, maar a.s. zaterdag houden we ons 12,5 jarig huwelijksfeestje en een mooie feestelijke jurk mag dan natuurlijk niet ontbreken. Omdat het nog in augustus valt en we eigenlijk heel erg hopen op mooi weer, had ik bedacht om 2 zomerjurkjes te maken. Wie weet hebben we ook nog een mooie nazomer, we rollen toch niet halverwege augustus meteen de herfst in?

Maar goed, dit bedacht ik afgelopen woensdag. Ik moest nog stof en een patroon kopen. Vervolgens werd ik ziek en lag alles even stil (stof en patroon waren inmiddels in huis). Van het weekend de jurkjes geknipt (blijkbaar niet helemaal goed, want ik had ruim stof genomen en toch kwam ik maar net uit met veel passen en meten). De eerste Elodie is af (alleen het elastiek vast naaien de zoom nog). Deze is voor Saartje. De Elodie voor Emily wordt hetzelfde. De rok daarvan zit al in elkaar.

Na het knippen las ik op Sancho dat de jurk van boven best kort viel. Maar ik had geen stof meer over om opnieuw een bovenpas van te knippen, dus alles zo kort mogelijk gehouden (zomen e.d.). Gelukkig is het erg meegevallen. Hopen dat het met de jurk van Emily ook mee valt.

Groetjes,
Danielle

2 opmerkingen:

  1. Mooi geworden en alvast gefeliciteerd met jullie 12.5 jarige huwelijk. Veel plezier zaterdag en ik duim mee voor mooi weer.
    Groeten Renate

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lekker fleurig geworden. Enne....alvast gefeliciteerd! wij zijn maandag 10 jaar getrouwd, dus ook reden voor een feestje!
    groetjes Danielle

    BeantwoordenVerwijderen