maandag 6 september 2010

Stippenrokje voor Saartje







Hoi allemaal,

Voor Saartje heb ik een groen/wit stippenrokje gemaakt met roze accenten. Het rokje is een roospatroon (weet even niet welke) waar ik de onderrok van heb genomen en daarop roezels heb genaaid. Deze roezels heb ik gerimpeld op de locker en ook gerolzoomd op de locker. Vervolgens op de rok genaaid. De onderkant afgewerkt met roze biasband en een leuk bandje erboven gestikt. Het paardje en cirkeltje lagen nog in mijn naaidoos en de button heb ik zelf verzonnen en is weer vastgezet met vastgenaaid drukknopen (kan de button er met de was van af en blijft hij mooier). Toen ik het bovenstuk klaar had wilde ik even kijken of het paste, eh niet dus. Terwijl ik maat 128 had genomen, weliswaar de naadtoeslag niet al te breed had geknipt. Omdat ik praktisch geen stof meer over had heb ik uit mijn voorraadje een roze stippenstof genomen en daar een stuk van ingezet middenachter. Dat later weer afgezet met band met roosjes, staat best geinig.

Groetjes,
Danielle

Geen opmerkingen:

Een reactie posten