vrijdag 11 juni 2010

MS 65 Jurk voor Emily en voor Saartje


Nog een foto met de jurkjes aan. Breekt de bretel van Emily...grrrr. Moest er 2 nieuwe aan zetten omdat ik niet meer dezelfde bretel had. Daarna bleek dat de jurk van Saartje een beetje ruim zat van boven. Ik heb het tricot eraf geknipt en een flink stuk ingenaaid en er weer aan vast gezet. Heb ik het bretelstuk verkeerd eraan gezet en moest ik de bretels weer omzetten. Maar hij zit nu wel netjes. Op de foto nog de jurkjes voordat ik ze aangepast heb.





Hoi allemaal,

Twee precies dezelfde jurkjes. Eigenlijk doe ik dat nooit, maar deze zijn speciaal. Mijn moeder had stof meegenomen van een markt en daar wilde ik mooie jurkjes van maken. Van beide stoffen had ze 1 meter meegenomen. Best lastig om daar 2 jurkjes uit te halen (maat 92/104 en maat 116/122). Met dit patroon is het gelukt. Het was wel een enorm gepuzzel, maar des te leuker dat het gelukt is! Ik vind ze erg mooi geworden. Nu wilde ik er ook nog 2 leggings bij maken, maar helaas, niet genoeg tricot. Deze tricot heb ik in Stadskanaal gekocht (waren we een weekendje weg...), en nog niet verder gezien. Volgens mij is hij gewoon van Stenzo, maar het is een apart kleurtjes, hij is dieper rood dan oranje, maar weer meer oranje dan rood, past precies bij het vlindertje. Mocht iemand nog een adresje weten...ik hou me aanbevolen.

Groetjes,
Danielle

Geen opmerkingen:

Een reactie posten