zondag 24 juni 2012

Shirtjes en een jurkje voor Saartje

Hoi allemaal, Voor Saartje heb ik een shirtje gemaakt uit de ottobre. Deze had ik al gemaakt in roze, maar niet geblogd. Inmiddels heeft ze hem heel veel keren aangehad, is hij in de donkere was beland, is de applicatie aan het loslaten en heeft ze er een gat in gemaakt (uiteraard per ongeluk). Kortom een lievelingsshirt dat nu in de kliko ligt. Omdat hij haar zo leuk stond heb ik er nog 2 gemaakt. In het wit, ik kreeg er net 2 uit 1 meter tricot. De roosjes heb ik naar een idee van een shirtje van Emily. Een mooi shirtje van mcgregor met 3 roosjes. Ze leken me niet moeilijk te maken, gewoon repen tricot oprollen en vastnaaien. Op 1 dus 3 roosjes, op de andere komt een strijkapplicatie (die ik nog moet uitzoeken, maar verder dus hetzelfde shirt. Omdat ik naar het shirt van Emily aan het kijken was, leek het me ook leuk om dat shirt na te maken. Het is een shirtje zonder mouwen, met een tricotbiesje afgewerkt. Ik heb het patroon van het witte shirtje erbij gepakt, nogmaals over getrokken (voor en achterpand) en er een stuk uitgeknipt om dezelfde achterkant te krijgen. Inmiddels ben ik er wel achter dat de panden ook een heel stuk ingenomen kunnen worden omdat het anders gaat lubberen. Voor Saar het ik er meteen 2 geknipt, 1 jurkje en 1 shirtje (weer met drie bloemen, in dezelfde roze tricot als het shirtje dat nu in de kliko ligt.) Nu maar hopen op mooi weer of straks lekker voor op vakantie. Morgen een foto met het shirtje aan. O ja, de boordjes lijken wat te lubberen, maar met wat strijkwerk heb ik dat weg gekregen! Groetjes, Danielle

Geen opmerkingen:

Een reactie posten